Náhradní díly Jawa

Nově v obchodě

T0031 Kalendář 2018
T0031 Kalendář 2018
180,00 Kč
Přidat do košíku
T0030 Kalendář 2017
T0030 Kalendář 2017
142,60 Kč
Přidat do košíku
T030 Tabulka JAWA 350 Californian
T030 Tabulka JAWA 350 Californian
290,00 Kč
Přidat do košíku
T029 Tabulka JAWA 500 OHC
T029 Tabulka JAWA 500 OHC
290,00 Kč
Přidat do košíku
L050 Horní matice přední vidlice chrom
L050 Horní matice přední vidlice chrom
220,00 Kč
Přidat do košíku
L049 Držák náhonu tachometru Pérák 250/350
L049 Držák náhonu tachometru Pérák 250/350
160,00 Kč
Přidat do košíku
A086 Víko předního kola JAWA Panelka - rádlované
A086 Víko předního kola JAWA  Panelka - rádlované
160,00 Kč
Přidat do košíku
A085 Víčko zadního kola JAWA -čz typ 352
A085 Víčko zadního kola JAWA -čz  typ 352
360,00 Kč
Přidat do košíku
L048 Navařovací držák sedla Pérák
L048 Navařovací držák sedla Pérák
250,00 Kč
Přidat do košíku
Kola - aneb "Jak to složit?" Tisk E-mail
Protože se stále objevuje dost nejasností, jaká kola byla používána na českých poválečných motorkách, pokusím se to zde stručně objasnit.

U Péráka to není složité.

Přední kolo bylo pouze ve dvou variantách, s brzdovým bubnem průměr 150 mm nebo 160 mm, měří se vnitřní průměr. Ráfek byl vždy stejně široký, 1.6“-19. Dráty na delší straně jsou vždy stejné, na kratší straně u brzdy jsou různé délky podle bubnu. K různým bubnům jsou samozřejmě také různě velké brzdové štíty a čelisti.

 

Zadní kolo může mít také dvě varianty,ráfek bud 1.85“-19 nebo 1.6“ -19. Délka drátů je vždy stejná.Také bylo několik variant konstrukce středu kola,ale všechny jsou záměnné.

 

U „velkých“ kývaček 250, 350 není taky velký problém, vždy jsou hliníkové bubny průměr 160 mm, rovné dráty a ráfek 1,85“-16.

U prvních serií do roku asi 1958 byly používány obě kola stejná, takže i na předním kole je namontován unášeč pro rozetu a zakrytý malým víčkem. Později na předním kole unášeč nebyl, jinak se nic nezměnilo.

 

Problém nastává u „Panelky“. V prvních letech výroby byly ještě používány kola stejná jako na „kývačce“, tzn.rovné dráty a ocelový unášeč rozety.

Až později (zhruba s návratem ke třem ložiskům na klikovce) se objevila  kola nové konstrukce s gumovým unášečem mezi rozetou a bubnem a s hlavami drátů ohnutými o 45 stupňů. Ráfky zůstávají stejné 1,85“-16.

Aby to nebylo jednoduché, těchto kol exitují dvě varianty, které se liší průměrem brzdového štítu, rozdíl je 5 mm, ale štíty nejdou kombinovat.

Stejné  středy kol používají všechny novější české motocykly až do dneška, ČZ typ 477 a její varianty, Jawa California, Jawa typ 634-640 (ta jen na zadním kole).

 

U „malých“ kývaček, kubatury 125 a175 byla celou dobu stejná konstrukce středů, průměr 120mm ,začaly se montovat na typy 351 a 352, používaly se na 355 a 356 a také na všech variatách řady 450, s výjimkou typu 470.04 Trial, kde byly již novější středy z typu 477.

 

U ostatních typů, pro které na našem webu nabízíme díly, snad k problémům nemůže dojít, pro skůtr Manet a Tatran se kola liší pouze povrchovou úpravou, možná je ale záměná, pro skůtr Čezeta jsou přední kola vždy stejná, zadní pro verzi 501 s letmým uložením kola má vnitřní drážkování, pro verzi 502 ocelový unášeč, stejný jako Kývačky a pro rikšu 505 vnitřní kužel a také větší brzdový buben.

 

Kola pro Pionýra typ 550 jsou s ocelovými svřovanými středy podobné konstrukce jako Pérák, pro Pionýra typ 555 jsou hliníkové středy s gumovými silentbloky. Kola na novější Pionýry typ 20, 21 a 23 jsou na první pohled stejná, ale nemají silentbloky.

 

Pro rejpaly: „mezitypy

ČZ 150 a 125 typ 352 a 351měly kola úplně zvláštní konstrukce, která nejdou zaměnit s žádným jiným typem, ocelové svařované středy. Pozdější serie už měla hliníkové středy průměr 120, jako všechny novější „malé“ Kývačky.

 

Jawa 250 a 350 typ 353 a 354 také začínaly s ocelovými středy, přední je podobný pérákovému, ale brzdový štít je jiný,má na sobě držák bovdenu, pérákovým nejde nahradit. Zadní střed je jiný než u Péráka, jsou použity rovné dráty, jejich délky jsou jiné než na Kývačce. Také byl používán dnes ne zcela běžný ráfek typu „A“ , běžnými ráfky současné produkce JAWY nelze tento střed vyplést. Brzdový buben u tohoto zadního kola byl stejný jako pro Péráka, ale s jiným štítem umožňujícím připevnění krytu řetězu.

 

 

:: Přihlášení­ ::






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!
CK Rajbas - dovolená na motorce

spacer.png, 0 kB
Povinné ručení online | Havarijní pojištění | Pojištění vozidel | Poviné ručení | Pojištění | Filmy ke stažení | Povinné ručení porovnání | Porovnání povinného ručení | Písničky s akordy | spacer.png, 0 kB