Náhradní díly Jawa

Nově v obchodě

A085 Víčko zadního kola JAWA -čz typ 352
A085 Víčko zadního kola JAWA -čz  typ 352
560,00 Kč
D063 Pás na nádrž - Bizon
D063 Pás na nádrž - Bizon
520,00 Kč
L047 Hřídel brzdového pedálu Bizon
L047 Hřídel brzdového pedálu Bizon
290,00 Kč
A084 Rozpěrka zadního kola Pérák 250/350
A084 Rozpěrka zadního kola Pérák 250/350
160,00 Kč
B075 Průchodka sytiče ČZ 150C
B075 Průchodka sytiče ČZ 150C
70,00 Kč
B074 Kostka do krytu řetězu kývačka
B074 Kostka do krytu řetězu kývačka
80,00 Kč
D059 Kryt řetězu Bizon
D059 Kryt řetězu Bizon
1350,00 Kč
B073 Zástěrka čz typ 476,477,471,472
B073 Zástěrka čz typ 476,477,471,472
95,00 Kč
D058 Držák bočních plechů JAWA Kývačka
D058 Držák bočních plechů JAWA  Kývačka
35,00 Kč
Kývačka - Jawa 250 typ 353, 350 typ 354 Tisk E-mail
Jawa 250 Kývačka

Motocykl byl představen na podzim roku 1953 a již krátce po premiéře dostal přezdívku "kývačka", ač se oficiálně jmenoval Jawa 250 typ 353 a Jawa 350 typ 354. Oba typy měly dlouhozdvihové hydraulicky tlumené pérování předního i zadního kola, ze kterého vznikla přezdívka.

Obě Jawy - dvěstěpadesátka a třistapadesátka - šly do sériové výroby roku 1954.Přední vidlice neměla ve spodní části žádnou gumovou ochranu, ale kluzáky s hydraulickým tlumičem. Místo 19" kol byly montovány 16" se zvětšeným plechovým nábojem. Sekundární řetěz byl zapouzdřený. Kývačka byla dodávána již s dvousedlem. V tomto provedení se vyráběla do roku 1955.

Jawa 250 (350) měla následující parametry:
vzduchem chlazený dvoutaktní jednoválcový (dvouválcový) motor o zdvihovém objem válců 258,5 (344) cm3ø 65 x 70 (ø 58 x 65),
kompresní poměr 6,25:1 (6,8:1) a výkon 8,8 kW/12 PS (11,7 kW/16 PS) při 4750 ot. za min.
Pohotovostní hmotnost 135 (145) kg, maximální rychlost 110 (115) km/h,
Zdvih pérování vpředu/vzadu 130/100 mm,
ráfky 3,25 - 16.

Motocykl se vyráběl až do roku 1974 v obou zdvihových objemech, dostalo se mu však za jeho výroby větších i menších modernizací. Za zmínku stojí typy 353/02 a 354/02. Ty obdržely od počátku roku 1956 jedinou společnou páku jak ke spouštění motoru tak k řazení převodových stupňů. V listopadu téhož roku byl zavedený nový široký náboj kola, na kterém byly nově uchyceny paprsky kola. Také brzdové čelisti mohly být v nich o 10 mm širší a vykazovaly nyní průměr 160 mm a šířku 35 mm, čímž se zkrátila brzdná dráha.

Kývačka: Jawa 250 typ 353

V únoru 1957 se začal vyrábět typ 04, který obdržel řadu modernizací. Kompresní poměr byl zvětšen na 7,2:1 (7,4:1), tím se také zvýšil výkon a maximální rychlost. Přední kola byla vybavena pneumatikami o rozměru 3,00 - 16 a zadní kola pneumatikami 3,25 - 16. Na podvozku byla pozměněna přední vidlice, zvětšil se průměr pružiny, čímž se zlepšila charakteristika tlumení. Na první pohled byl nápadný nový výfukový tlumič, jehož koncovka měla nyní tvar místo rybího ocasu tvar doutníku. Typ 353 (250 cm3) se vyráběl do roku 1962 a typ 354 (350 cm3) do roku 1965. Motocykl byl spolehlivý o vysoké jakosti, takže principiální změny nebyly potřebné. Samozřejmě byly provedeny všechny potřebné vývojové změny.


 

:: Přihlášení­ ::






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!
CK Rajbas - dovolená na motorce

spacer.png, 0 kB
Povinné ručení online | Havarijní pojištění | Pojištění vozidel | Poviné ručení | Pojištění | Filmy ke stažení | Povinné ručení porovnání | Porovnání povinného ručení | Písničky s akordy | spacer.png, 0 kB