Nová verze webu s sebou přináší řadu změn nejen po grafické stránce, ale také ve funkčnosti. Jaké služby jsou dostupné a co po nás bude vyžadováno?
Začněme od začátku - Montyjawa.cz je poháněna CMS (systém správy obsahu) Joomla rozšířeným o komponenty pro provoz elektronického obchodu VirtueMart a diskuzí JoomlaBoard. Celý systém je lehce rozšiřitelný o další funkce - plánujeme fotogalerii.
Z hlediska správy webu je to mílový krok vpřed, Joomla disponuje komfortním správcovským rozhraním:
- přidání a úprava článku/informace je otázkou minuty
- systém statistiky přístupů, počtu uživatelů
- nástroj pro správu odkazů na zajímavé stránky
- anketní systém
- možnost zpřístupnění části webu jen registrovaným uživatelům, atd...
Z pohledu uživatele se toho také dost mění:
- každý návštěvník si může číst články a příspěvky v diskuzním fóru, procházet nabídku obchodu
- pouze registrovaní a přihlášení uživatelé však mohou psát komentáře k článkům a zapojit se do diskuzí - doufáme, že to pomůže se vyvarovat některým stupidním či sprostým příspěvkům. Dodávám jen, že stát se registrovaným uživatelem není nic složitého - stačí si zvolit uživatelské jméno, zadat email a heslo. Systém si může zapamatovat Vaše přihlášení (cookies). Toto určitě pomůže těm, co často přispívali do starého vzkazníku a pořád vyplňovali údaje.
- specificky je nastaven obchod - objednat si může každý, ale stejně při první objednávce zadává člověk osobní údaje, které systém na pozadí využije a uživatele zaregistruje :-)
Je nám jasné, že přechod na nový systém mění staré zvyklosti a může přinést nějaké nepřijemnosti. Pokud se dostanete do problémů, zabrouzdejte do sekce Časté dotazy (FAQs), jsou tam články, které pomůžou s registrací uživatele, vysvětlí proces objednání zboží a další.. |