A085 Víčko zadního kola JAWA -čz typ 352
560,00 Kč
D063 Pás na nádrž - Bizon
520,00 Kč
L047 Hřídel brzdového pedálu Bizon
290,00 Kč
A084 Rozpěrka zadního kola Pérák 250/350
160,00 Kč
B075 Průchodka sytiče ČZ 150C
70,00 Kč
B074 Kostka do krytu řetězu kývačka
80,00 Kč
D059 Kryt řetězu Bizon
1350,00 Kč
B073 Zástěrka čz typ 476,477,471,472
95,00 Kč
D058 Držák bočních plechů JAWA Kývačka
35,00 Kč
VAPE - jak je tam namontovat?
Mnoho zákazníků má stále obavy z montáže sady zapalování VAPE SZ 13 a SZ 14 do motoru na Kývačce nebo Péráku. Tato sada nahrazuje kompletní dynamo, rotor, stator a celé zapalování, včetně zapalovací cívky pod nádrží.
Montáž začneme kompletní demontáží starého dynama, zůstává pouze kužel na klikové hřídeli.
Zde je třeba zkrátit kolíček, který určuje přesnou polohu rotoru na klikovce,na 1,5 -2 mm.
Pokračujeme montáží redukce s namontovaným snímačem horní úvratě
a držákem statoru.
Vše lze namontovat bez jakékoliv úpravy místo původního statoru do původních závitů M6.
Před montáží statoru je třeba pečlivě protáhnout kabel s vodiči (je součástí dodávky) včetně gumové průchodky do bloku motoru.
Nyní zbývá našroubovat stator na držák - jde to pouze v jedné poloze - a všechny šrouby pojistit barvou nebo lepidlem.
Nasadíme rotor na kužel, dotáhneme šroub M6 s velkou podložkou a je hotovo.
Pro případnou demontáž rotoru je třeba použít stahovák se závitem M27, stejný je na Simsonu S51, ČZ 150 nebo originál dodávaný VAPE.
Regulátor dobíjení (stříbrná krabička) doporučuji uložit do schránky k akumulátoru, zapalovací cívku (černá krabička) na rám pod nádrž místo původní cívky.
U dvouválcového motoru lze libovolně zaměnovat kabely ke svíčkám, jiskru dávají oba současně, pokud potřebujete namontovat sadu pro dvouválec do jednoválce, stačí kterýkoliv kabel ke svíčce zapojit na kostru, druhý dává jiskru.
Seřízení předstihu – přesazením snímače (šedá krabička) do připravených závitů nebo pootočením rotoru na klikovém čepu. Jiskra přeskakuje v okamžiku, kdy je hrana výstupku na rotoru uprostřed výstupku snímače, na měření není třeba žádný další přístroj (stroboskop).
Možné problémy:
volná ložiska na klikovce, špatný kužel na klikovém čepu, špatně slisovaná klikovka, ulomené závity v bloku motoru – potom tam raději VAPE nedávejte a motor napřed opravte.
dlouhý kolíček v klikovém čepu – zkrátit na 1,5 mm
kabelový svazek zachytává o rotor – dobře urovnat
přepolování! vždy patří MINUSpól na kostru.U všech motocyklů s VAPE vždy MINUS na kostru, jinak vše zničíte.
předstih – pokud nestačí rozsah připravených závitů, nasadte rotor bez aretačního kolíčku na kužel klikovky ve správné poloze a hotovo. Měly to tak všechny anglické motorky a funguje to dobře.
Vypínání zapalování klíčkem – stačí sadu doplnit námi dodávaným relé, zapojeným podle schematu.