Náhradní díly Jawa arrow Diskuze
Diskuze
Vítej, Host
Prosím Přihlásit nebo Registrovat.    Zapomněli jste heslo?
VAPE na jawa 350/634 (1 zobrazeno) (1) host
Jdi dolů Odeslat odpověď Oblíbené: 1
TÉMA: VAPE na jawa 350/634
#1930
xender (Uživatel)
Junior Boarder
Příspěvky: 21
graphgraph
Odhlášení uživatelé Klikněte sem pro zobrazení profilu uživatele
VAPE na jawa 350/634 15 Years, 11 Months ago Karma: 0  
Zdar borci. Nemá někdo z váš náhodou zkušenost se sadou Vape do Jawy 350/634??? Přemýšim totiž že si jí koupim a nainstaluji jí do mašiny. Chtěl bych aby to všechno proběhlo v pohodě a mašina naskočila na první našlápnutí. Původní relátko má totiž jenom 75W a špatně to dobijí.V nískejch otáčkách vůbec a když zapnu světla tak to blbne. U sady VAPE jsem slyšel že tenhle problém nejni. Prej můžou bejt rozsvícený světla, stát na brzdě, mít zapnutý blinkry a dobijí to i na volnoběh. Prosim poraďte mi. Díky za odpověď
 
Zpráva moderátorovi   Přihláýšení Přihláýšení  
  Administrátor zablokoval přístup pro neregistrované.
#1931
monty (Uživatel)
Platinum Boarder
Příspěvky: 695
graph
Odhlášení uživatelé Klikněte sem pro zobrazení profilu uživatele
Re:VAPE na jawa 350/634 15 Years, 11 Months ago Karma: 9  
Vape,ketré tady nabízíme je náhrada dynama ,takže pasuje i na JAwu typ 634 .Při montáži není třeba nic dalšího ,kromě základního nářadí je vše potřebné v balení,včetně návodu.

Také není třeba na motorce nic řezat neb jinak upravovat,pouze našroubovat a zapojit dráty.

Výkon 6V provedení je 100 Watů, 12V typ má 180 Watů,ale je o 500,- Kč dražší.
 
Zpráva moderátorovi   Přihláýšení Přihláýšení  
  Administrátor zablokoval přístup pro neregistrované.
#1933
westfan 634 (Uživatel)
Junior Boarder
Příspěvky: 25
graphgraph
Odhlášení uživatelé Klikněte sem pro zobrazení profilu uživatele
Re:VAPE na jawa 350/634 15 Years, 11 Months ago Karma: 0  
Ano, s tím naprosto souhlasím. Včera jsem zde napsal dosti obsáhlý příspěvek, který však zmizel neznámo kam...
 
Zpráva moderátorovi   Přihláýšení Přihláýšení  
  Administrátor zablokoval přístup pro neregistrované.
#1934
westfan 634 (Uživatel)
Junior Boarder
Příspěvky: 25
graphgraph
Odhlášení uživatelé Klikněte sem pro zobrazení profilu uživatele
Re:VAPE na jawa 350/634 15 Years, 11 Months ago Karma: 0  
Rád bych zde uvedl několik postřehů z provozu zapalování VAPE...
Vlastním Jawu 350/634 z roku 1983, VAPE mám namontované již tři roky a slouží mi k naprosté spokojenosti.
Naprosto souhlasím s tvrzením, že je to bezproblémová a více než plnohodnotná náhrada dynama. Spolehlivě odstraní veškeré nevýhody stávajícího zapalování, tj. nedobíjení v nízkých otáčkách, nutnost kontroly uhlíků, seřizování kladívek a jejich výměny, atd.
Pro motocykly vybavené z výroby dynamem jsou určeny sady zapalování VAPE SZ13 (12V) a SZ14 (6V).
Z osobní zkušenosti doporučuji použít sadu SZ13, už z důvodu vyššího el. výkonu, tak i mnoha jiných výhod, např. bezproblémovou dostupnost žárovek u benzínek v případě poruchy na cestě, dále již zmíněného vyššího el. výkonu, menší zátěže palubní sítě motocyklu a v neposlední řadě i možností nahrazení hlavní žárovky ve světlometu žárovkou halogenovou, která zajistí v noci vynikající viditelnost. Není třeba se obávat nutnosti výměny všech elektrických komponentů, je potřeba vyměnit pouze žárovky, akumulátor a přerušovač blinkrů (je-li jimi motocykl vybaven). Klakson může zůstat původní, není třeba se obávat jeho zničení, při běžném používání bez problémů snese dvojnásobné napětí.
Je však nutno připomenout i několik odlišností oproti klasickému zapalování a jednou z hlavních je zhášení motoru. Jelikož VAPE je konstruováno tak, že chod motoru se zde přeruší zkratováním zapalovacího obvodu na kostru, bývá součástí balení i tzv. "zhášecí tlačítko" jehož stiskem se motor vypíná, neboť při vytažení klíčku ze spínací skříňky motor běží stále dál. Pokud je motocykl vybaven originálním vypínačem motoru (červená páčka na pravé straně řídítek vedle plynové rukojeti, používaná u novějších provedení 634) je možno zapojit kabely zhášecího tlačítka přímo do něj, odpadne tudíž montáž samotného tlačítka. Při troše šikovnosti (a absenci originálního vypínače motoru u starších typů) lze též upravit spínací skříňku tak, aby k vypnutí chodu motoru docházelo při vytažení klíčku jako doposud. Úprava spočívá v přimontování miniaturního spínače pod spínací skříňku, kdy zasunutím klíčku dojde ke stisknutí spínače, jenž rozpojí vypínací obvod a po vytažení klíčku spínač obvod sepne a dojde k zastavení chodu motoru.
Další a dle mého názoru velmi důležitou věcí při montáži VAPE je nutnost kontroly předstihu. Výrobce sice v návodu tvrdí, že předstih je již nastaven a také zde není žádná možnost, jak hodnotu předstihu ručně korigovat, neboť na rozdíl od sady SZ 17, která je určena pro motocykly z výroby vybavené alternátorem (typy 638, 632), je u sad SZ 13,14 snímač impulsů vůči rotoru usazen v držáku napevno, jsou zde pouze otvory pro hodnoty předstihu pro motory 250 a 175/350 ccm, do kterých je snímač zašroubován. Teoreticky by v tomto případě měl být předstih nastaven nastálo a díky pevnému usazení snímače by nemohlo dojít ani ke změně hodnoty, což by bylo optimální. V praxi tomu však bohužel díky chybě při sestavení rotoru, nebo spíše díky nedodržení předepsaných hodnot při umístění aretačního kolíčku do čepu klikového hřídele, není a předstih bývá v naprosté většině případů příliš velký (6,5mm před HÚ). To se projeví po nastartování motoru škubáním při rozjezdu a neochotou jít za plynem v nízkých otáčkách.
Řešením, které se velmi osvědčilo, je vyndat kolíček z čepu klikovky, nastavit u motoru 350 (u jiných obsahů předepsanou hodnotu předstihu) předstih 3mm před horní úvratí u pravého válce a v této poloze natočit rotor tak, aby počáteční hrana jeho výstupku byla v zákrytu s počáteční hranou výstupku snímače impulsů ve směru otáčení motoru. V této poloze poté nasadit rotor na čep kliky a utáhnout jej šroubem. Není třeba se obávat, že by díky absenci kolíčku došlo k protočení rotoru a následnému rozhození hodnoty předstihu. Dle zkušeností mých a uživatelů, kteří řešili podobný problém, k ničemu takovému nemůže dojít, už kvůli tomu, že rotor je nasazen na kuželu a po dotažení na něm sedí pevně tak, že k jeho demontáži je nutno použít stahovák, který firma VAPE také nabízí. Pořízení stahováku rozhodně doporučuji, neboť bez něj je demontáž rotoru nemožná. Ostraněním kolíčku navíc získáme možnost regulovat předstih podle svých požadavků, což dříve nebylo možné, neboť vyfrézovaná drážka v rotoru, do které kolíček zapadal, žádnou manipulaci s rotorem neumožňovala.
Závěrem bych ještě rád zmínil drobnost, která by možná neznalého nového majitele VAPE mohla překvapit: regulátor dodávaný v sadě nemá vývod na kontrolku dobíjení, což má za následek to, že po montáži je pak kontrolka nefunkční. U VAPE to však není na újmu provozních vlastností, neboť u tohoto zapalování není buzení přes kontrolku nutné. Pokud jste však perfekcionisté a vadí vám nefunkční kontrolka jako mě, je možné objednat ve VAPE regulátor typového označení R67 (dodávaný v sadě SZ 17), který je naprosto stejný jako stávající, na rozdíl od něj je vývodem na kontrolku vybaven a lze jím původní regulátor bez problémů možné nahradit. Upozorňuji však, je tento postup je možný pouze při použití 12V sady, neboť ekvivalent tohoto typu v provedení 6V Vape nenabízí.
 
Zpráva moderátorovi   Přihláýšení Přihláýšení  
  Administrátor zablokoval přístup pro neregistrované.
#1937
Uďa (Uživatel)
Platinum Boarder
Příspěvky: 624
graphgraph
Odhlášení uživatelé Klikněte sem pro zobrazení profilu uživatele
Pohlaví: Muž udamerotin1 TatranManetKlub l.opletal@seznam.cz Místo: Olomouc Nrozeniny: 1973-01-31
Re:VAPE na jawa 350/634 15 Years, 11 Months ago Karma: 12  
UF!! Vyčerpávající, ale komplexní. Zase jsem o něco chytřejší (není myšleno ironicky). Děkuji za informace, ikdyž nebyly pro mě. Asi si wape koupím také!!
 
Zpráva moderátorovi   Přihláýšení Přihláýšení  
 
Název motorkář není sinonimem pro šílenec, ale znamená vyjádření životního stilu
  Administrátor zablokoval přístup pro neregistrované.
#2046
xender (Uživatel)
Junior Boarder
Příspěvky: 21
graphgraph
Odhlášení uživatelé Klikněte sem pro zobrazení profilu uživatele
Re:VAPE na jawa 350/634 15 Years, 11 Months ago Karma: 0  
Díky moc za vyčerpávající info.Docela mi to pomohlo ale místo toho 12V bych si dal to 6V protože nedavno jsem kupoval kovou baterku za 440 kaček a o tom v tvojem referátu moc nepíšeš.Ale nevadí.Díky moc
 
Zpráva moderátorovi   Přihláýšení Přihláýšení  
  Administrátor zablokoval přístup pro neregistrované.
Jdi nahoru Odeslat odpověď
Poháněno: FireBoardstáhnout poslední příspěvky do počítače

spacer.png, 0 kB
Povinné ručení online | Havarijní pojištění | Pojištění vozidel | Poviné ručení | Pojištění | Filmy ke stažení | Povinné ručení porovnání | Porovnání povinného ručení | Písničky s akordy | spacer.png, 0 kB