Mnoho zákazníků má stále obavy z montáže sady zapalování VAPE SZ 13 a SZ 14 do motoru na Kývačce nebo Péráku. Tato sada nahrazuje kompletní dynamo, rotor, stator a celé zapalování, včetně zapalovací cívky pod nádrží.
Montáž začneme kompletní demontáží starého dynama, zůstává pouze kužel na klikové hřídeli.
Motocykl Jawa 350/362 Californian jsme koupili 17.1. 2004. Říkám koupili, protože se renovacím věnuji již několik let spolu se svým otcem. Californian je pohledná motorka, která byla nejlepším výrobkem, který továrna Jawa vyrobila v sedmdesátých letech minulého století, proto nemohl chybět ani v naší sbírce. Po zhruba dvouletém shánění motocyklu po všech čertech jsme nakonec sehnali motocykl, který měl být Californianem, byl totiž dost poškozen domácími úpravami předchozích majitelů (co by ale člověk chtěl za 4000,- Kč).
Opět jsme vystihli dobu, kdy se tyto motocykly dostávají do kurzu, to znamená zvýšený zájem o koupi (a to hlavně dílů, s jejichž pomocí lze přestavět panelku na Californiana) a s tím spojený růst cen až do závratných hodnot.
Přinášíme další informace o motocyklech Jawa - tentokrát naskenovaný článek o motocyklu Jawa Californian III z časopisu Automobil, číslo 2/1969. Kliknutím na obrázek si zvětšte rozlišení pro četbu textu.
Praha (MF Dnes, 6.9.2006) - Motorka Pionýr zvaná Pařez, která byla před padesáti lety snem všech českých teenagerů, se vrací na trh.
Včera se začala prodávat modernizovaná kopie tohoto motocyklu s názvem New Pionýr. Stroj se od svého předchůdce příliš neliší. Jedním z nejpatrnějších rozdílů je kromě mírně odlišných tvarů to, že pionýra nyní pohání motor Honda.
Až ze vzdálené Kanady mi došly naskenované reklamní materiály na Jawy, které se tam v 70 letech prodávaly pod značkou Eaton's. Docela zajímavé. Klikněte na obrázek pro jeho zvětšení, můžete si pak přečíst i texty. Děkuji za zaslání, materiál dodal Dan Barnhardt.
JAWA 350 typ 12 Pérák přišel o dva roky později než dvěstěpadesátka, a to v roce 1948. Zprvu nesla nová třistapadesátka značku na palivové nádrži OGAR a v šedé barvě motocyklu, pod kterou se začali vyrábět. Značka OGAR patřila před válkou třetímu největšímu výrobci československých motocyklů. Po válce byla tato firma vyrábějící své motocykly v Praze ve Strašnicích začleněná pod JAWU a stala se její součástí. Později se typ 12 vyráběl již pod světově známou značkou JAWA na palivové nádrži a v červené barvě bez jakýkoliv dalších změn.